Aller au contenu

Bienvenue sur le site de l'escadron 131st VFS 'Death Vipers', unité virtuelle évoluant sur le simulateur DCS World

CCIP mis à jour


  • Vous ne pouvez pas répondre à ce sujet
Aucune réponse à ce sujet

#1

Racoon

    Aviateur

  • Membre
  • PipPipPip

Posté 20 juillet 2019 - 22:14

Voici ce que Razbam nous donne concernant la mise à jour du CCIP.


Citation

Here is what happens with the upgraded CCIP

1. The cross never goes below the HUD FOV. You will always see it in the HUD.

If the computed impact point is below the HUD FOV, the CCIP cross become a dashed one.

A solid cross means that the CCIP is inside the HUD.


2. The reflected cue It is an horizontal bar that moves from the CCIP cross up towards the VVM.
The bar indicates how far below the HUD FOV the impact point really is.


3. CCIP to AUTO conversion. When the bar is visible,
meaning that the impact point is below the HUD FOV and thus not usable, you can temporarily engage the target with AUTO mode.

All you have to do is put the dashed CCIP cross over your target and press the bomb pickle.


The system will immediately lock the cross position as an AUTO target and CCIP symbology is replaced by AUTO symbology.

Keep in mind that you must keep the bomb pickle pressed all this time until the bomb(s) is(are) released.

Any time you release the bomb pickle, the system will revert to CCIP mode. But the target remains locked.

Avec la vidéo qui va avec :https://www.youtube....h?v=mdkA6CG1Nb0

La super vidéo trouvée par Dradis: https://www.youtube....h?v=8tgrkiBmAng qui explique très bien comment tirer partie au maximum des nouvelles fonctionnalitéesedu notre joujou préféré.

Racoon



1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 membre(s), 1 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)